Profi vendégpanasz kezelés és a nemet mondás művészete

Kiegyensúlyozott vendégkapcsolatok, stresszmentes panaszkezelés – vendégtípusokra szabva
2025. november 6. 09:00 -16:00
Képzés formája
Személyes
Helyszín: Budapest
Hozzáadom a naptáramhoz

A hatékony panaszkezelés ma már nem egyszerű udvariassági kérdés – hanem versenyelőny. A vendégpanasz nem csupán hibaüzenet – hanem lehetőség a bizalom újraépítésére. Egy jól megválasztott reakció megerősíti a lojalitást és emeli a szolgáltatás színvonalát. Ez a tréning abban segít, hogy a résztvevők felismerjék, milyen típusú vendéggel állnak szemben, és a viselkedésükhöz illeszkedő módon tudjanak reagálni a visszajelzésekre, kritikákra, panaszokra. A cél: tudatos kommunikáció, kevesebb stressz, jobb vendégélmény – magasabb lojalitás és kevesebb elveszített vendég.

  • A program célja:

    A program egyik célja,  hogy a résztvevők magabiztosan és rugalmasan kezeljék a panaszhelyzeteket, vendégtípusokra szabva. A tréningen elsajátíthatják, hogyan lehet felismerni a különféle panaszformákat és a mögöttes elvárásokat, valamint azt is, miként lehet megelőzni a konfliktusokat. A program másik célja, hogy a résztvevők magabiztosabban, tudatosabban és empatikusabban tudják kezelni a nehéz vendéghelyzeteket – akár konfliktusról, akár túlzó elvárásokról vagy udvarias, mégis határozott visszautasításról van szó. A cél: kevesebb feszültség - több megértés és eredményes vendégkezelés.

  • Kinek szól:

    A képzést ajánljuk minden olyan munkatársnak, aki közvetlen kapcsolatban áll vendégekkel:

    • recepciósoknak és front office kollégáknak,

    • fürdő, wellness vagy gyógyászati recepción dolgozóknak,

    • programszervező munkatársaknak,

    • információs munkatársaknak

    • egyéb vendégkapcsolati pozícióban tevékenykedőknek.

    🎯 Fontos: A vendéglátásban és szállodai vendéglátásban dolgozók ( F&B területen) számára külön vendéglátás tematikájú képzést indítunk ugyanebben a témában!

  • Miért érdemes rá jelentkezni?

    Mert a résztvevők:

    • felismerik a különböző vendégtípusokat viselkedési jegyek alapján – az első pillanattól kezdve

    • megtanulják a különböző vendégtípusokhoz tartozó megfelelő kommunikációs stílust

    • megtanulják értelmezni a panasz valódi üzenetét, a mögöttes elvárásokat

    • gyakorlatban is alkalmazható kommunikációs technikákat sajátítanak el a visszajelzésekre, sérelmekre

    • megismerik a gyakori kommunikációs hibákat, azaz hogy mikor, mire kell figyelni egy-egy vendégtípusnál

    • megelőzhetik a konfliktusokat és a velük járó stresszt

    • biztonságos környezetben próbálhatják ki a nemet mondás technikáit

    • megtanulják azt a stílust kialakítani, amikor határozottan kell szembesíteni a vendéget a problémás viselkedésével

    • és végül összeállítanak egy saját kommunikációs kisokost, amelyet a mindennapi munkában is hasznosítani tudnak.

  • Tanulási módszertan:

    A tréning blended learning formában valósul meg. A résztvevők előzetes online anyagok segítségével ismerkednek meg az elmélettel, majd a személyes alkalmon interaktív gyakorlatokon, esettanulmányokon és saját élmények feldolgozásán keresztül mélyítik el tudásukat. A tanulást tapasztalt trénerek támogatják, akik szállodai környezetből hozott példákkal dolgoznak.

Előadó(k)
  • Szűcsné Szabó Katalin
    tréner, a Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft szakmai vezetője
    Hivatásom a szervezetek és az emberek fejlesztése. Szerencsés vagyok, mert az elmúlt húsz évben vezetőként is megtapasztalhattam a szervezetek, a HR rendszerek és a személyes kompetenciáik fejlesztésének kihívásait. Hiszek abban, hogy a produktivitás záloga az emberi tényező. 2012 óta támogatom trénerként és coachként a turisztikai szektor különböző területein a szolgáltatók vezetőit és munkatársait. Tanulmányaim mellett a vezetői gyakorlatom segít abban, hogy tréneri és coach feladataimat megalapozottan tudjam végezni. Arra törekszem, hogy folyamatosan tanuljak, fejlődjek, hiszen csak így tudom biztosítani, hogy ügyfeleim igényeire és kihívásaira a legmegfelelőbb megoldásokat nyújthassam.
  • Tóthné Márton Gabriella
    tréner, a Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft ügyvezetője
    Tréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.

A képzés kedvezményes ára MOST 45.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 55.000 Ft+Áfa/fő helyett.


 A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2025-ben is, a turisztikai szakma támogatása érdekében.

 

Minimum 2 fő egyidejű befizetése esetén további 10% kedvezményt biztosítunk a képzés támogatott árából! Ha szeretné a Profi vendégpanasz kezelés képzésünkön tanultakat angol nyelven is gyakorolni, ráépítő képzésünk iránt érdeklődjön kollégáinknál a kepzes@turizmusakademia.hu e-mailcímen!


 A képzés minimum 6, maximum 12 fő részvételével indul.

 

Jelentkezési határidő: 2025. október 30.

 

Céges megrendelők figyelmébe: a képzés 8 fő felett belső képzési programként is igénybe vehető, kérem jelezzék igényüket a marosi.emese@turizmusakademia.hu e-mail címen.

Jelentkezés
Résztvevő adatai
CAPTCHA

Cím

1139 Budapest , Váci út 91. BC91 Irodaház, IV. emelet, Magyar Turizmus Akadémia képzőközpontja

Szeretne mielőbb értesülni aktuális képzéseinkről?

A feliratkozó e-mail cím
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként kaphassa kézhez legújabb képzési ajánlatainkat, friss tanulmányainkat!