Profi vendégkommunikáció és helyszíni értékesítés vendéglátásban dolgozóknak

A sikeres többletértékesítés titkai - bevételnövelés, „upselling” és „cross selling” a vendégtérben
2025. november 20. 09:00 -16:00
Képzés formája
Személyes
Helyszín: Budapest
Hozzáadom a naptáramhoz

Egy vendéglátóhely sikere sokszor a pultnál vagy az asztaloknál dől el. Gyakran azon múlik, hogyan kommunikálunk a vendéggel – már az első köszöntéstől kezdve. A vendég ma már nem csak finom ételt és gyors kiszolgálást vár, hanem figyelmet, kedvességet és hozzáértő kommunikációt is. Ezen a tréningen megtanulhatod, hogyan érdemes többletszolgáltatást vagy magasabb értéket ajánlani úgy, hogy közben a vendégélmény is erősödjön, ne csak a bevétel. Olyan technikákat kapsz, amelyekkel természetesen, udvariasan és mégis eredményesen ajánlhatsz desszertet, italt, nagyobb adagot – és ezek a módszerek a vendégeidnek is tetszeni fognak.

  • A program célja:

    A program célja, hogy a vendégtérben dolgozó munkatársak – felszolgálók, pultosok, baristák, vezetők – tudatosabban kommunikáljanak az első köszönéstől a számla zárásáig, és magabiztosabban alkalmazzanak helyszíni értékesítési technikákat, legyen szó egy desszert, egy prémium ital vagy egy nagyobb pizzaméret ajánlásáról. A tréningen valódi vendéglátós helyzetekből kiindulva mutatjuk meg, hogyan lehet a kedvességet és a szakmaiságot ötvözni – a vendég örömére, a forgalom növekedésével. Az elmélet és gyakorlat aránya kiegyensúlyozott, a résztvevők saját példáikat is behozhatják, lépésről lépésre tanulják meg, hogy mikor és milyen többletértékesítési/kommunikációs technikákat alkalmazzanak, vagy hogyan mondjanak nemet egy kérésre - így a tanulás valóban személyre szabottá válik.

     

  • Kinek szól:

    Ajánljuk minden olyan vendéglátóhelyi munkatársnak, aki napi kapcsolatban van a vendégekkel:

    • szállodai F&B területen dolgozóknak,
    • éttermek, bárok, kávézók, cukrászdák, pizzériák munkatársainak,
    • felszolgálóknak, pultosoknak, baristáknak,
    • üzletvezetőknek, éttermi vagy bankettvezetőknek,
    • gyakornokoknak, akik szeretnének magabiztosabbá válni a kommunikációban és értékesítésben.
  • Miért érdemes rá jelentkezni?

    Mert a tréning során:

    • a résztevők megtanulják, hogyan szólítsák meg a vendéget természetesen, mégis tudatosan,
    • kipróbált, működő értékesítési mondatokat és helyzetkezelési trükköket kapnak,
    • elsajátítják a a helyszíni értékesítés lépéseit – értékadás nélkül nincs ajánlás
    • visszajelzést kapnak a saját kommunikációjukról, és magabiztosabban fognak dolgozni,
    • nemcsak a vendég elégedettsége, hanem az átlagos fogyasztás is növekedhet.
  • A program témái:

    Kapcsolatépítés a vendéggel:

    • Köszöntés, bizalomépítés, első benyomás
    • Kapcsolatfelvétel: mit mondjunk az első pillanatokban?

     

    Kommunikációs alapok:

    • A vendég igényeinek feltérképezése: kérdezéstechnika és értő figyelem, visszajelzések
    • Nehéz helyzetek kezelése: mit tegyünk, ha a vendég olyat kér, amit nem tudunk teljesíteni?
    • A kiszolgálás stílusos, vendégbarát lezárása

     

    Többletértékesítés a gyakorlatban:

    • Mit jelent az upselling és a cross-selling a vendéglátásban?
    • Mikor érdemes ajánlani – és mikor nem?
    • Az upselling 4 lépése: tudatosság – figyelem – értékadás – ajánlás
    • Szituációs gyakorlatok: desszertajánlás, italválasztás, méretnövelés, extra feltét – valós példák alapján
  • Tanulási módszertan:

    A tréning blended learning formában történik. Az online előkészítő tananyagok megalapozzák a személyes tréningnapot, ahol a résztvevők valós példákon, páros és csoportos gyakorlatokon keresztül mélyítik el a tudást. Tapasztalt trénerek segítik a tanultak azonnali gyakorlati alkalmazását – így a tanulás élményszerű, hatékony és azonnal beépíthető.

Előadó(k)
  • Szűcsné Szabó Katalin
    tréner, a Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft szakmai vezetője
    Hivatásom a szervezetek és az emberek fejlesztése. Szerencsés vagyok, mert az elmúlt húsz évben vezetőként is megtapasztalhattam a szervezetek, a HR rendszerek és a személyes kompetenciáik fejlesztésének kihívásait. Hiszek abban, hogy a produktivitás záloga az emberi tényező. 2012 óta támogatom trénerként és coachként a turisztikai szektor különböző területein a szolgáltatók vezetőit és munkatársait. Tanulmányaim mellett a vezetői gyakorlatom segít abban, hogy tréneri és coach feladataimat megalapozottan tudjam végezni. Arra törekszem, hogy folyamatosan tanuljak, fejlődjek, hiszen csak így tudom biztosítani, hogy ügyfeleim igényeire és kihívásaira a legmegfelelőbb megoldásokat nyújthassam.
  • Tóthné Márton Gabriella
    tréner, a Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft ügyvezetője
    Tréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.

A képzés kedvezményes ára MOST 45.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 55.000 Ft+Áfa/fő helyett.


 A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2025-ben is, a turisztikai szakma támogatása érdekében.

 

Minimum 2 fő egyidejű befizetése esetén további 10% kedvezményt biztosítunk a képzés támogatott árából!


 A képzés minimum 6, maximum 12 fő részvételével indul.

 

Jelentkezési határidő: 2025. november 14.

 

Céges megrendelők figyelmébe: a képzés 8 fő felett belső képzési programként is igénybe vehető, kérem jelezzék igényüket a marosi.emese@turizmusakademia.hu e-mail címen.

Jelentkezés
Résztvevő adatai
CAPTCHA

Cím

1139 Budapest , Váci út 91. BC91 Irodaház, IV. emelet, Magyar Turizmus Akadémia képzőközpontja

Szeretne mielőbb értesülni aktuális képzéseinkről?

A feliratkozó e-mail cím
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként kaphassa kézhez legújabb képzési ajánlatainkat, friss tanulmányainkat!