Generációk együtt a turizmusban – A személyre szabott motiváció

Turisztikai iparági példákkal a különböző korosztályok megtartásáról és ösztönzéséről – vezetőknek
2025. november 5. 09:00 -13:00
Képzés formája
Személyes
Helyszín: Budapest
Hozzáadom a naptáramhoz

Mit akar a Z, mitől frusztrálódik az Y, mit hajlandó adni az X, és mit tart értéknek a baby boomer a turizmusban? Vezetőként az egyik legnagyobb kihívás alapban is a kollégák motiválása és megtartása, hát még ha négy generáció dolgozik együtt a turizmusban, a szállodaiparban és a vendéglátásban. A generációs sajátosságokból eredően akár teljesen eltérő munka-, kommunikációs stílussal, motivációval és munkahelyi elvárásokkal rendelkező kollégákat kell összehangolni egy olyan iparágban, ahol a shiftek/műszakok, a túlórák, a hétvégi munkavégzés nagyon is jellemzőek. Arról nem is beszélve, hogy ezek a szavak bizony nem feltétlenül csengenek pozitívan minden generációnak. Mégis, hogyan motiváljuk és tartsuk meg őket, hogyan építsünk elkötelezettséget ebben a szakmában? A fluktuáció, a vendégélmény és a munkatársi elköteleződés kérdéseire generációs szemüvegen keresztül tekintünk a program során és kézzel fogható, gyakorlati segítséget adunk a mindennapok kihívásaihoz.

  • A program célja:

    A program célja, hogy a résztvevők felismerjék, hogy a motiváció minden generációnak fontos, az eszköztárat viszont érdemes az adott generáció igényeihez igazítani, egyre kevésbé működnek az egységes, mindenki számára ugyanolyan megoldások. A különböző generációk más értékek mentén gondolkodnak a munkáról, a lojalitásról és a fejlődésről – ez pedig a turizmus gyors tempójú, terheléssel teli közegében különösen éles kontrasztokat eredményezhet. A workshop segít rendszerezni, hogyan érdemes megszólítani, elkötelezni és megtartani a különböző korosztályokat, mire reagálnak jól, és hogyan lehet személyre szabott ösztönzési formákat kialakítani – még műszakos, last minute helyzetekkel terhelt környezetben is.

    A program végén a vezetők konkrét tanácsokat, praktikákat visznek magukkal, melyekkel ki tudnak alakítani egy olyan munkahelyet, ahol mindenki a saját erősségei mentén tud kibontakozni akár a mi iparágunkban is. Valós helyzetekkel, dilemmákkal, a résztvevők saját eseteivel dolgozunk.

  • Kinek ajánljuk?

    Közép- és felsővezetőknek, csoportvezetőknek a front-, sales és back office területéről, F&B és étterem vezetőknek, HR területen dolgozóknak a turizmus, szállodaipar és vendéglátás, attrakciók, rendezvényszervezés, stb.  területéről, akik napi szinten tapasztalják a generációk közötti különbségekből fakadó kihívásokat – és lehetőségeket.

  • Tematika:
    • Milyen tényezők motiválnak különböző generációkat a turizmus, szállodaipar és vendéglátásban? És mik nem?
    • Hogyan alakítható ki olyan munkakörnyezet, ami megtartó erővel bír több generáció számára?
    • Milyen a „jó főnök” különböző életkorban és élethelyzetben? 
    • Turisztikai iparági esettanulmányok: bónusz vagy rugalmasság? Dicséret vagy növekedési lehetőség?
    • Kisokos a Z generáció motiválásához, megtartásához – turizmusra szabva
  • Tanulási módszertan:

    digitális tudásanyag, saját élmény feldolgozások, konkrét helyzetgyakorlatok, szituációs gyakorlatok.

  • Figyelem!

    Ebben a témában ajánljuk még a „Generációk együtt a turizmusban - Vezetői kommunikáció és visszajelzés generációs szemüvegen keresztül” vezetői workshopunkat is (Bővebb információk: ITT). A két workshop nem egymásra épül, de nagyon jól kiegészíti egymást, és így ad egy komplex megértést a generációkról.

Előadó(k)
  • Lerf Andrea
    Generáció együttműködés fejlesztő, szervezetfejlesztő, coach
    Közel 25 éves nagyvállalati és tanácsadói tapasztalattal rendelkezem: márkákat vezettem be és menedzseltem; egyéneket, csapatokat és szervezeteket fejlesztettem; új területet alakítottam ki; csapatot, projektet, kutatásokat vezetettem; kisebb és akár egész nagyvállalatot megmozgató rendezvényeket szerveztem; civil szervezeteket mentoráltam, díjakat és pályázatokat állítottam össze. Munkáimban a közös metszet, hogy mindig valami újdonságot kellett létrehoznom, kialakítanom. 12 éve egyik úttörője voltam a generációs együttműködés kutatásának és fejlesztésének, amely azóta is az egyik kiemelt szakterületem. Mai napig sokat publikálok, előadásokat tartok, csapatokkal és egyénekkel dolgozom a könnyebb megértés és a gördülékenyebb együttműködés érdekében. 2023-ban elnyertem az év trénere díjat és a különdíjat is.
  • Róbert Nóra
    Szervezetfejlesztő tréner, generációmenedzsment szakértő
    Szervezetfejlesztő trénerként és coachként a versenyszférában vezetőképző és készségfejlesztő csapatépítő tréningeket valósítok meg.
    A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE KVIK) Turizmus Tanszékének oktatójaként tréneri kompetenciáimat az oktatásban is szívesen kamatoztatom, ahol a vizuális és digitális módszerek mellett az AI-t is alkalmazom. Munkám során mindig törekszem az innovációra és az értékteremtésre, amelyek elősegítik az egyének és csapatok fejlődését. Kutatási területem a generációmenedzsment, melynek fókuszában a generációk szinergiája áll, mivel ez a kulcsa a jövőben a hatékony együttműködéseknek.
    Civilként a Tréneri Edzőtábor Egyesület PR és Kommunikációs vezetője vagyok, valamint az „Év Családbarát Vállalata Díj” zsűritagja.

A workshop kedvezményes ára MOST 30.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 45.000 Ft+Áfa/fő helyett.


 A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2025/2026-ban is, a turisztikai szakma támogatása érdekében.


 A workshop minimum 6, maximum 12 fő részvételével indul.

 

Jelentkezési határidő: 2025. október 30.

Jelentkezés
Résztvevő adatai
CAPTCHA

Cím

1139 Budapest , Váci út 91. BC91 Irodaház, IV. emelet, Magyar Turizmus Akadémia képzőközpontja

Szeretne mielőbb értesülni aktuális képzéseinkről?

A feliratkozó e-mail cím
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként kaphassa kézhez legújabb képzési ajánlatainkat, friss tanulmányainkat!