Betelt

Konfliktuskezelés és önérvényesítő kommunikáció munkahelyen- csoportos képzés munkatársaknak

2022. november 23. 09:00 -13:00
Képzés formája
Online

A kommunikáció nem pusztán információcsere, hiszen ennek révén közvetítjük az véleményünket, érzelmeinket, hiedelmeinket és magatartásmintáinkat. Tréningünk kiindulópontja az, hogy a nyílt kommunikáció nemcsak információcserét jelent, hanem olyan kapcsolódást, melyben a tények és az érzelmek mindenki számára ugyanúgy értelmezhetőek. A konfliktus pedig semmiképpen sem káros, hiszen az egyet nem értés teszi lehetővé, hogy új ötletek, új gondolatok, más megoldások törhessenek utat maguknak. A kulcs tehát mindig a kommunikáció mikéntjében rejlik.  

A program célja:

Tréningünk célja, hogy olyan kulcsokat adjon a hatékony kommunikációhoz és konfliktuskezeléshez, amellyel eredményesebbek leszünk az interakcióinkban a munkahelyen és a magánéletben egyaránt. Az önérvényesítő kommunikáció azon az egyensúlyon alapszik, hogy a saját igényeink, szükségleteink ismerete és kifejezése mellett értő figyelemmel vagyunk mások igényeire, szükségeleire, jogaira is. Ez a hozzáállás és módszertan mindenki számára elsajátítható, begyakorolható. Mindannyian megtanultunk már egyfajta konfliktuskezelési technikát, még az is, aki nem is érzékeli a konfliktust maga körül. Többnyire talán azért, mert ő a konfliktusok elkerülését választja.

Tudatos kommunikációval és konfliktuskezelési eszköztárral felvértezve nyitottabban és magabiztosabban - ámde erőszakmentesen - tudjuk felvállalni érdekeinket, véleményünket, és a már előre látható nehéz beszélgetéseket, a konfliktusokkal terhelt helyzeteket is.  

Kinek szól?

Mindazoknak, akik gyakran érzik azt:

  • hogy már megint nem értik, vagy nem veszik figyelembe, hogy mit is szeretnék....
  • akik gyakran „belesodródnak” olyan konfliktushelyzetbe, amely érzelmileg is megterhelő,
  • akik „harcolnak” a személyközi konfliktusaikban, vagy éppen megsértődnek,
  • akik, úgy érzik, hogy jó konfliktuskezelőnek születni kell,
  • akik nem értik, hogy miért kerülik el őket a barátaik, vagy kollégáik egy-egy kommunikációs helyzetben.

Tehát mindenkinek, aki szeretnéne fejlődni abban, hogyan legyen együttműködő és hatékony „kommunikátor”.

Miért érdemes rá jelentkezni?

  • A tréningen olyan jól bevált technikákat tanulunk, melyek segítségével javíthatod az együttműködő kommunikációd, hatékonyabbá teheted az önérvényesítésedet, ami által nő az önbecsülésed és hitelesebbé válik a kommunikációd.
  • Megtanulhatod, hogyan konfrontálódj „mesterfokon”, azaz hogyan tudsz valakit együttműködésre bírva szembesíteni a nem megfelelő viselkedésével.
  • Megtanulhatod, hogyan mondjál határozottan mégis nagyon kedvesen „nemet”.
  • A helyzetgyakorlatok segítségével kipróbálhatod a technikákat párban, vagy kiscsoportban, és védett környezetben kaphatsz őszinte visszajelzéseket arról, hogy hogyan hatott másokra az, amit és ahogyan mondtál.
  • A nehéz téma ellenére is biztosan élvezni fogod a tanulást, a saját élmények erejét. 

Program témakörei:

  • Önérvényesítő, együttműködő kommunikáció a gyakorlatban
  • Probléma versus konfliktus és ami mögötte van: a konfliktus kiváltó okai és körfolyamata
  • Konfliktus típusok a szervezetben és azok lehetséges kezelése
  • Egyéni konfliktus kezelési stílusok – saját stílusunk beazonosítása
  • Egyéni stílus fejlesztése 1. : Ha nem én vagyok a kezdeményező a kommunikációs helyzetben
  • Egyéni stílus fejlesztése 2. : Ha én kezdeményezem a helyzetet: Konfliktus konstruktív kezdeményezése

A témához kapcsolódó egyéb képzéseink erre a linkre kattintva érhetőek el.

Előadó(k)
  • Tóthné Márton Gabriella
    tréner
    Tréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.
  • Szűcsné Szabó Katalin
    tréner
    Hivatásom a szervezetek és az emberek fejlesztése. Szerencsés vagyok, mert az elmúlt húsz évben vezetőként is megtapasztalhattam a szervezetek, a HR rendszerek és a személyes kompetenciáik fejlesztésének kihívásait. Hiszek abban, hogy a produktivitás záloga az emberi tényező. 2012 óta támogatom trénerként és coachként a turisztikai szektor különböző területein a szolgáltatók vezetőit és munkatársait. Tanulmányaim mellett a vezetői gyakorlatom segít abban, hogy tréneri és coach feladataimat megalapozottan tudjam végezni. Arra törekszem, hogy folyamatosan tanuljak, fejlődjek, hiszen csak így tudom biztosítani, hogy ügyfeleim igényeire és kihívásaira a legmegfelelőbb megoldásokat nyújthassam.
  • Könyves-Tóth Laura
    tréner
    Több mint 5 éve foglalkozom kifejezetten vezetői, munkavállalói, valamint munkahelyi fejlesztéssel. Számomra az egyik legfontosabb, ha tréningjeimen képesek vagyunk a perspektívaváltásra és a konstruktív kooperációra. Ennek alapját egyrészt képesítéseim adják: Közgazdászként, HR tanácsadóként és Pszichológusként, továbbá vezetői és üzleti coachként is vezetem a tréningek alatt felmerült helyzeteket. Másrészt szakmai tapasztalataim segítik a résztvevőket: a KKV szektortól a multinacionális vállalatokon át az állami cégekig számos területen segítettem szervezetfejlesztéssel az egyes szervezeteket.

A képzés kedvezményes ára MOST 20.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 29.000 Ft+Áfa/fő helyett.

A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2022-ben, a turisztikai szakma újraindulása érdekében.

A képzéseket minimum 6 fő részvételével indítjuk. 

Jelentkezési határidő: 2022. november 17.

A képzésre a helyek beteltek.

Következő "Konfliktuskezelés és önérvényesítő kommunikáció munkahelyen" c. képzésünk időpontja: 2023. április 18.

Szeretne mielőbb értesülni aktuális képzéseinkről?

A feliratkozó e-mail cím
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként kaphassa kézhez legújabb képzési ajánlatainkat, friss tanulmányainkat!

Kérdése van?