Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A feliratkozó e-mail cím
Tudástár
Ismerje meg a változásmenedzsment fogalmát, és készüljön fel az újraindulásra! 
Bővítse ismereteit letölthető turisztikai szakkönyvek, szakmai tanulmányok és elemzések segítségével.


FIGYELEM! A Szakkönyvek menüpont alatt található kiadványokat a MERSZ digitális könyvtárában olvashatja el. Amennyiben még nem regisztrált, regisztráljon most, és böngésszen kedvére bármikor a turisztikai szakkönyvek legnagyobb tárházában ingyenesen! Regisztrált tagjainkat a szakkönyvek mellett található TOVÁBB gombra kattintást követően átirányítjuk a mersz.hu oldalra, ahol az OLVASÁS gombra kattintva a Lépjen be linken keresztül az Új Turizmus oldalához tartozó e-mail címének és jelszavának megadásával szakkönyveinkhez ingyenes hozzáférést biztosítunk.

Turizmus Bulletin

Az 1997-ben alapított, ez idáig 16 évfolyamot megélt Turizmus Bulletin, a turisztikai tudás egyetlen, magyar nyelven megjelenő, akadémiai minősítéssel rendelkező tudományos folyóirata, mely évente 4 alkalommal jelenik meg a Magyar Turisztikai Ügynökség és Budapesti Corvinus Egyetem közös gondozásában. A linkre kattintva letölheti a Turizmus Bulletin összes eddig megjelent számát, amennyiben akadémiai szintű kutatásokat, elemzéseket olvasna a hazai és nemzetközi turizmust egyaránt érintő kérdésekről, trendekről, folyamatokról és jelenségekről.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
60perc

Felmérések a COVID-19 hatásairól az utazási iparban

A WYSE Travel Confideration az egyetlen, globális non-profit szervezet, amely az egész ifjúsági, hallgatói és oktatási utazási ágazatot képviseli. A szervezet hisz az ifjúság, a hallgatói és az oktatással kapcsolatos utazások gazdasági és társadalmi erejében. A szervezet célja segíteni az ifjúsági utazásokat, és üzletfejlesztéssel kapcsolatos eszközöket biztosít a tagjai számára. Az alábbi linkre kattintva, a szervezet által készített angol nyelvű elemzéseket olvashatja arról, hogy milyen hatással bírt ezt a világjárvány az utazási szektorra.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
45perc

New World of Travel: Biztonságos vagy fenntartható legyen a jövő turizmusa?

"Az „overtourism” jelensége az utóbbi években egyre nagyobb aggodalmat okozott a népszerű idegenforgalmi célpontoknál. A járványhelyzet következtében kialakult „utazási stop” azonban rávilágított a turizmus gazdasági jelentőségére. A kereslet 2024-re ugyan elérheti a 2019-es év szintjét, de a növekedési tendenciák várhatóan nagyban eltérnek majd a korábban megszokottól. A fennmaradás érdekében minden félnek alaposan meg kell fontolnia, hogyan teremthető egyensúly megváltozott igények, a költséghatékonyság, az innovatív, gyors alkalmazkodásra képes utazási megoldások között, mérsékelve közben a túlzsúfoltságot és a környezeti károkat. A Skyscanner felméréseinek tapasztalata szerint újra kell definiálnunk az utazás fogalmát, hogy megtaláljuk a felelős és fenntartható fejlődéshez vezető utat, elemezve a globális utazási trendeket, utazói szokásokat és magatartásformákat; az iparág résztvevőinek rugalmasságát, nyitottságát az új helyzethez történő alkalmazkodásra; a gazdasági stabilitás helyreállításának lehetőségeit. Vizsgálni kell az utazás pszichológiáját, mit jelent utazónak lenni, hiszen jelentős változás történt a motivációt, az igényeket és prioritást illetően.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
60perc

Várható trendek a turizmusban 2021-ben

A Nibada Analytics évzáró írása áttekintést ad a Covid-19 és a digitalizáció által generált ügyfélélmény változásokról, iparági trendekről, melyek várhatóan a jövő évben is velünk maradnak. A digitális technológiák alkalmazása jelentős átalakulást hozott a turizmusban, forradalmasítva az idegenforgalmi vállalkozások termék és szolgáltatás kínálatát, az ügyfélkiszolgálás technikáit. Az online tér kiterjesztésével az ügyfelek újfajta utazási élményhez jutnak és virtuálisan felkereshetnek korábban elérhetetlen úticélokat is.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc

Jön a gyógyulás, csak nem tudjuk milyen gyorsan – Travel Weekly Insight éves jelentés 2020/21

Az Egyesült Királyság utazási piacának kilátásaiba enged betekintést a Trawel Weekly Insight éves jelentése. A most bemutatott fogyasztói kutatás különös jelentőséggel bír, hiszen egy olyan időszakban jelenik meg, amikor senki sem tudja biztosan megítélni, még a közeljövő gazdasági kilátásait sem. Van kereslet és ez bizakodásra ad okot, de lehet, hogy a fellendülés csak lassan indul majd el. Az utazási igény vélhetően visszatér, de jellege az eddig megszokottól eltérő lehet. Nagy valószínűséggel a fiatal generáció kel leghamarabb útra és az átláthatóságot, biztonságot kínáló márkák nyerik el inkább a fogyasztók bizalmát. Hogyan képezhető le az iparág rövidtávú jövője a számok tükrében?
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
30perc

Közösségi média eszközök a glamping utazók eléréséhez

A természetközeli stílusos kempingezés, a glamping nagy népszerűségnek örvend és fontos szerepet játszhat a turizmus helyreállításában. Az idei évre várható 25%-os globális glamping piacbővülés motorja a 18-32 éves korosztály, ami részben az Instagramnak és az ott folyamatosan posztolt élményképeknek köszönhető. Nibada Analytics írása áttekinti a Y és a Z generáció közösségimédia-használati szokásait és az elérésükhöz szükséges marketing eszközöket, a hashtaget és a Podcastot.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc

Next Tourism Generation projekt mini tanulmányok

A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetségének oldalán prezentációkat talál a Next Tourism Generation Alliance projekthez kapcsolódóan. A projekt célja az oktatás és a szakmai ágazatok között történt egyeztetés alapján, egy olyan képzési terv kidolgozása, ami a szakmai kompetenciák mellett fejleszti a digitális, környezettudatos és szociális készségeket is. A projekt pilot szakaszához 2017-ben 6 szakmai területet választottak ki, ahol az oktatás fejlesztésének eredményeit kompetens módon lehet mérni: melyből egyik a turizmus.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
20perc

Fenntartható éjszakai élet és az overtourism kezelhetősége Budapesten

Hogyan maradhat fenntartható Budapest azon negyede, mely szinte lakatlan a budapestiek által, de esténként és éjszaka külföldi turisták ezrei veszik birtokukba? A helyi lakosok mindent megtesznek a partinegyed kordában tartására és a tömeg mérséklésére, de hogyan található meg az összhang a turisták szükségességének ellentmondásával? A tanulmány gerincét helyi lakosok és külföldi turisták által kitöltött kérdőívek, valamint személyes interjúk alkotják, bemutatva az overtourism negatív hatásait, mindemellett fenntartható megoldásokat keresve . Válaszokat kaphatunk, hogyan lenne csökkenthető a romkocsma-negyed befogadó képessége az árak és szálláshelyek kapacitás változtatásával, valamint hogyan lehetne a belvárosra koncentrált turista-tömeget szélesebb átmérőjű területen elosztani.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
45perc

A WTTC új elemzése az utazás és turizmus jövőjéről a COVID utáni világban

A WTTC és Oliver Wyman új jelentése ajánlásokat fogalmaz meg arról, hogyan tudjuk biztosítani az ágazat mielőbbi fellendülését. Hangsúlyozza a helyreállítás globális, összehangolt megközelítésének fontosságát a zökkenőmentes utazási élmény fokozása, az új technológiák integrációjának elősegítése, valamint az egységes egészségügyi és higiéniai protokollok bevezetésének fontosságát az utazók bizalmának helyreállítása érdekében. Az elemzés a COVID-19 turisztikai ágazatra gyakorolt hatásait és következményeit négy, egymással összefüggő szempontból vizsgálja: igényfejlődés az utazók részéről, egészség és higiénia, innováció és digitalizálás, fenntarthatóság. Kiemeli az állami és magánszektor együttműködésének jelentőségét az érintett munkahelyek millióinak megmentéséért. Gloria Guevara, a WTTC elnök-vezérigazgatója szerint „Ez az átfogó kutatás megteremti az utat a gyógyulás felé az utazási és turisztikai szektor számára.”
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
60perc

A globális turizmus adatai egy helyen a Turisztikai Világszervezettől

Soha nem volt még annyira fontos az információ a 21. századi globális turizmusban, mint most, amikor a szakmai szervezetek és kormányok belátható közelségben terveznek a világ turizmusának újraindításáról. Kulcsfontosságú szerep jut a pontos adatoknak a ki és beutazók számáról, globális és nemzeti szinten egyaránt. Az UNWTO Tourism Data Dasboard felülete többek között ezekről az adatokról is pontos információval rendelkezik, ezzel is segítve a szektor tervezését és talpra állását.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
60perc

A fenntartható turizmus megvalósítása: keretrendszer és eszköztár

Az Európai Utazási Bizottság (ETC), amely 32 európai turisztikai szervezetet képvisel Európában, új kézikönyvet tett közzé az Európai Nemzeti Turisztikai Szervezetek (NTO) számára, hogy támogassa a fenntartható turizmust elősegítő nemzeti megközelítések kidolgozására irányuló erőfeszítéseket. Ez egy gyakorlati dokumentum, amely segíti a megvalósítást, minden európai nemzet számára függetlenül attól, hogy hol tartanak fenntarthatósági úton. A kézikönyv kiegészítéseként gyakorlati forrásokból álló eszköztárat fejlesztettek ki, amely segíti az NTO-kat a fenntartható turisztikai rendszerek megvalósításában.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
180perc

Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 – Turizmus 2.0

Az elmúlt három évben gyűjtött tapasztalatok, az ágazatot érintő dinamikus változások, valamint a koronavírus járvány okozta világszintű szektorális megtorpanás szükségessé tették az NTS 2030 felülvizsgálatát. A Turizmus 2.0 célja, hogy bemutassa a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 felülvizsgálata során azonosított beavatkozási pontokat, újabb ágazati szemléletmódokat, valamint a magyar turizmus versenyképességét növelő lehetőségeket. A dokumentum 12 irányvonalon keresztül mutatja be a turizmus- vendéglátás aktuális helyzetéhez viszonyított fejlődési lehetőségeket és veszi sorra az ezekkel kapcsolatos teendőket.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
360perc
KÉPEZZE MAGÁT E-TANANYAGAINKKAL
Innovációs készségfejlesztő videós tananyagok és letölthető előadásanyagok az üzleti reziliencia, az online marketing 
és értékesítés témakörökben.
Amennyiben a hozzáférhető turizmusról, ezen belül az orvosi-, szenior-, és akadálymentes turizmusról szeretné tudását bővíteni, úgy kérjük keresse fel a hozzaferheto.turizmusakademia.hu oldalt.