Betelt
Utazási irodai értékesítés a digitalizáció világában
A megváltozott piaci körülmények új szaktudást igényelnek – sajátítsd el a MUISZ és a Magyar Turizmus Akadémia által közösen kifejlesztett, hiánypótló képzésünkön!
8 alkalom, 2023. január 20. - 2023. március 24.
Képzési napok: január 20. | február 2. | február 10. | február 16. | február 23. | március 2. | március 9. | március 24.
Képzés formája
online és személyes
Helyszín: Budapest (Magyar Turizmus Akadémia képzési központja)

A program célja:

Ma már kizárólag minőségi szolgáltatások nyújtásával lehet versenyben maradni. Ezekhez pedig szakképzett szakemberekre van szükség, akik képesek a folyamatosan változó világhoz adaptálódni. Az utazási irodák komplex és izgalmas világa mind a digitális, mind a személyes értékesítést megköveteli az ott dolgozóktól, mindezt egy jól megtámogatott social kommunikációs rendszer teszi teljessé. A képzés célja egyrészt ezen alapok átismétlése/megtanítása – különös tekintettel a jogi, adózási, pénzügyi viszonyrendszerekre -, másrészről pedig olyan naprakész, gyakorlatias, digitális és személyes kompetenciára fókuszáló tudásanyag átadása, amellyel betekintést nyernek az utazási irodai értékesítésbe, valamint új forgalom növelési technikákba a legaktuálisabb online felületek használatának segítségével.

Kinek szól? 

Egyrészről szakmabelieknek, már utazási irodákban (kiutaztatás/beutaztatás), vagy közlekedésben, légiközlekedésben dolgozó kollégáknak, akik szaktudásukat aktualizálnák, digitális és személyes értékesítési kompetenciáikat, valamint utaskezelési technikáikat fejlesztenék, illetve betekintést nyernének a social media világába, mely fő eszköze lett az értékesítést ösztönző területnek. A képzésre várunk  pályakezdőket, végzős főiskolai hallgatókat vagy a turizmus más területéről, de akár más iparágból érkező kollégákat is, akik szeretnék ezt a területet megismerni és a gyakorlati tudást elsőkézből, a szakma legjobbjaitól megtanulni. A képzés tematikáját úgy állítottuk össze, hogy minden célcsoportnak megfeleljen. A részvételnek nem előfeltétele korábbi turizmusban szerzett tapasztalat, egyedüli feltétel a középiskolai érettségi és egy idegen nyelv (leginkább angol) aktív, minimum középszintű ismerete.

Miért érdemes rá jelentkezni?

Mert a képzés során a résztvevők:

  • olyan naprakész tudásra tesznek szert, amely utazási irodai munkakörökben előnyt jelent, a minőségi munka által nő az egyéni hatékonyság, ezáltal a cég bevételtermelő képessége
  • mindezt 8 alkalmas, heti  egyszeri, a munkaidőbe jól beilleszthető személyes képzések során sajátíthatják el a szakma legjobbjaitól tanulva
  • új, innovatív megoldásokkal gazdagodnak az utazási irodai értékesítésben és annak digitális gyakorlataiban
  • gyors, kompakt, a gyakorlatban alkalmazható technikákat tanulnak a megfelelő utaskezelés, up-és cross-selling, valamint  panaszkezelés területén
  • a legmodernebb online és személyes értékesítési/prezentációs ismereteket sajátíthatják el, ha külföldi vásárra, szakmai találkozóra vagy online ügyfélprezentációra készülnek
  • olyan szakmai tudásanyagot, valamint eredményes végzés esetén tanúsítványt kapnak, amely releváns és presztízsértékű az utazási irodai munkaerőpiacon
  • A más iparágból érkezők a tanúsítvány mellé nagy eséllyel állásajánlatot is kapnak, illetve a tanúsítvány komoly versenyelőnyt jelenthet számukra a későbbiek folyamán is

Előadóink: Hóka Péter, Dr. Szeidl Klaudia, Tuka Marianna, Békefi Veronika, Suszter Zoltán, Folt János, Tóthné Márton Gabriella, Bacsi Krisztina

  • Turizmus ismeretek - előadó: Hóka Péter, Miki Travel

    -
    1. Bevezető
    2. Alapozó ismeretek
    3. A turizmus rendszere, turisztikai kereslet-kínálat, termék-vonzerő, trendek és fejlődési lehetőségek
    4. Turizmus trendek: Magyarországon, EU-ban, USA-ban
    5. Utazási vállalkozások kategóriái, üzletágai, utazásszervezés munkafolyamatok, utazási irodai munkakörök, működési feltételek- jogi, személyi és vagyoni, pénzügyi
    6. Nemzetközi utazásszervezés - beutaztatás munkafolyamatok
    7. Szolgáltatási szerződések, beutaztatás munkafolyamatának dokumentumai, utazási szerződés, utazásközvetítői szerződés, jogviszonyok, felelősség, utasvédelem, panaszkezelés
    8. Nemzetközi utazásszervezés – kiutaztatás munkafolyamatok: árualap előkészítés, kalkuláció, értékesítés, számlázás, lebonyolítás, elszámolás, kiutazási folyamat dokumentumai
  • Pénzügyi és adózási alapismeretek - előadó: Tuka Marianna, OTP Travel

    -
    1. Adók a turisztikai szektorban: bérszámfejtési, egyszerűsített foglalkoztatás és megbízási díjak gyakorlati bemutatója
    2. Az Általános Forgalmi Adó Áfa célja, számlázás, számla kötelező adattartalma, árrés Áfa, gyakorlatok, feladatok
    3. Valuta-deviza, bankrendszer, árfolyamok, utazási irodák pénzügyi beszámolási rendszere, mérleg-eredménykimutatás, üzleti terv jelentősége, gyakorlatok, feladatok
  • Értékesítési csatornák, fókuszban az értékesítés online térben - előadók: Békefi Veronika, egyetemi oktató és Suszter Zoltán, Schuster Travel System

    -
    1. Értékesítés alapismeretek : értékesítési csatornák, értékesítési rendszerek, utazásszervező, közvetítő, utas relációja, a személyes értékesítés, CRM rendszerek
    2. Digitális értékesítési folyamat átalakulása : OTA-k kialakulása, online értékesítési csatornák, online megoldások, weboldalak, értékesítési aggregátorok, árualap felépítése, keresési folyamatok , hirdetési rendszerek (Google, social media platformok, Big data)
  • Partnerkommunikáció (online képzési nap!) - előadó: Bacsi Krisztina, tréner

    -
    1. Ügyféltárgyalás menete - igényfelméréstől az ajánlatadásig: ügyfélkapcsolat alapjai, bizalomépítés, igényfelmérés - kérdezéstechnika, tárgyalás menete (érvrendszer profi felépítése, kifogáskezelés), tanultak ajánlatba foglalása
    2. Értékesítés kiállításon/vásáron, ügyféltalálkozókon (online és személyes) : a profi prezentáció felépítése: tartalmi és vizuális elemei, digitális platformok és eszköztárak, prezentációs technikák (online és személyes), felkészülés kiállításon vagy partnertalálkozón való részvételre
    3. Zárógyakorlat
Előadók
  • Hóka Péter
    utazási irodai szakember, Miki Travel CEE Kft. ügyvezetője, a BGE egyetemi oktató
    A BGE-n és a Corvinuson szereztem idegenforgalmi közgazdász diplomát, angolul , oroszul és németül kommunikálok.
    1990-2008-ig a Chemol Travel (később Weco Travel) egyik alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője voltam, 2001-től napjainkig pedig a japán tulajdonban lévő Miki Travel globalis wholesale B2B tour operator cég magyarországi, majd kelet-európai régiós vezetőjeként dolgozom.
    2000 óta óraadóként, 2022 óta félállású mestertanárként tanítok angol és magyar nyelven is a BGE Idegenforgalmi karán.
  • Dr. Szeidl Klaudia
    BGE egyetemi adjunktus
    A turizmusföldrajzi diplomáimat a Pécsi Tudományegyetemen szereztem, ahol a doktori tanulmányaim alatt további mélyítettem tudásom a földrajz és a turizmus összefonódott kapcsolatáról. Jelenleg a BGE KVIK Turizmus Tanszék oktatójaként bekapcsolódok az utazás- és rendezvényszervezés szakirányú hallgatók gyakorlatorientált képzésébe, továbbá 2020-2022 között óraadóként részt vettem több képzési központ turisztikai technikus képzés szervezésében és oktatásában.
  • Tuka Marianna
    OTP Travel Kft. operatív igazgatója
    Szakmai munkámat a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál kezdtem, ahol a jogszabályértelmezés mellett megismerkedhettem a jogszabályalkotás menetével is.
    Később könyvvizsgálóként és adószakértőként a gazdasági élet különböző területeinek speciális számviteli és adózási ismereteinek elsajátítása is a munkám részét képezte. Nagyon sok rendhagyó üggyel találkoztam, de a turizmusra jellemző adózási szabályok mássága, érdekessége kimagasló.
    Jelenleg az OTP Travel Kft. pénzügyi, számviteli és HR területét irányítom.
  • Békefi Veronika
    egyetemi oktató
    Egész pályafutásomat egy rövid megszakítás kivételével az idegenforgalom területén töltöttem, többféle pozícióban. Emellett mindig foglalkoztam az oktatás gyakorlati kérdéseivel, akár mint rendszeres vagy időszakos oktató, illetve egyetemi gazdasági tanács tagjaként is. Jelenleg is részt veszek a turizmus-vendéglátás területén az oktatás átalakításában, törvényi előkészítésben.
    Az általam vezetett Neckermann Kft. rendszeresen szervezett tréningeket, továbbképzéseket, s ez, valamint szakmánk szeretete inspirál arra, hogy ilyen kezdeményezésekben - a Turizmus területén - részt vegyek.
    Az alapok felfrissítése, a tapasztalatok megosztása, a változások gyors követése, alkalmazása mind segíti a fejlődést, a siker elérését.
  • Folt János
    FOLTnet Kft. tulajdonosa, Nagy Utazás 3 szoftver fejlesztője
    Már több, mint 30 éve foglalkozom utazási irodák számára készült ügyviteli rendszerek fejlesztésével. Ez alatt az idő alatt több száz partnerrel kerültem kapcsolatba, az egy fős kis viszonteladótól a nagy forgalmú országos hálózattal rendelkező cégig. A fejlesztések miatt az informatikai, ügyviteli, jogszabály ismereteimet folyamatosan kell frissítenem. Így tanácsadással is tudom támogatni az irodák hatékonyabb működését
    A Nagy Utazás 3 rendszerünk jelenleg 110 irodában működik.
  • Suszter Zoltán
    Schuster Consulting System tulajdonosa
    Több mint 30 éve dolgozom a turizmus területén, különböző pozíciókban. 15 évet töltöttem a napi munkám mellett oktatással, 8 évig a Kodolányi János Főiskola óraadó tanára voltam. Az utóbbi években a saját utazási irodán digitális fejlesztésén dolgozom és segítek irodáknak a technológiai fejlődésben. Saját back office rendszert és értékesítés támogató rendszert fejlesztünk, mellyel gyorsabbá és hatékonyabbá tudjuk tenni a munkánkat.
    Ma az utazók az online világban élnek és nekünk pedig ki kell tudnunk szolgálni őket!
    A digitalizmus korát éljük és nem tehetünk úgy mintha ez ránk nem hatna és nem kellene ezt megtanulni.
  • Tóthné Márton Gabriella
    tréner
    Tréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.
  • Bacsi Krisztina
    szakmai vezető, coach
    Bacsi Krisztina vagyok, a Magyar Turizmus Akadémia Kft. szakmai vezetője, business coach és okleveles személyiségdiagnosztikai tanácsadó. Pályámat a szállodaiparban kezdtem, közel 20 éven át értékesítéssel foglalkoztam, több éven át felsővezetőként. Gyermekem születése után a tanácsadói, tréning & coaching területre váltottam, kiemelt szakterületeim a vezetői önismeret fejlesztése, valamint B2B értékesítési képzések.

A képzés kedvezményes ára a Magyar Utazási Irodák Szövetsége tagjainak MOST 130.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 260.000,- Ft+Áfa/fő helyett.

 

Más turisztikai vagy egyéb iparágból érkezőknek a képzés kedvezményes ára MOST 170.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 260.000,- Ft+Áfa/fő helyett.

 

A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2023-ban, a turisztikai szakma minőségi megújulása érdekében.

 

A képzés minimum 8 fő részvételével indul.

Jelentkezési határidő: 2023. január 13.

 

A helyek a képzésre beteltek, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot a kepzes@turizmusakademia.hu e-mail címen, amennyiben szeretne felkerülni a várólistára vagy későbbi indulási időpont is érdekli.

Cím

1011 Budapest (Magyar Turizmus Akadémia képzési központja) , Szilágyi Dezső tér 1.

Képzési naptár

Szeretne mielőbb értesülni aktuális képzéseinkről?

A feliratkozó e-mail cím
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként kaphassa kézhez legújabb képzési ajánlatainkat, friss tanulmányainkat!

Kérdése van?