A Magyar Turisztikai Ügynökség - Visit Hungary Tourinform Koordinációs irodája, a Magyar Turizmus Akadémia együttműködésében meglévő turisztikai tapasztalatokra és tanulmányokra épülő gyors és hatékony tudásfrissítést kínál mindazoknak a kollégáknak, akik a helyi turizmusszervező munkájukban kihívásokat látnak, és szeretnék bővíteni szakmai tudásukat. A Tourinform irodák négy évtizede meghatározó szereplői a hazai turisztikai intézményrendszernek, az irodákban folyó professzionális desztinációmenedzsment munka újragondolása, friss tudással történő támogatása kiemelt fontosságú a turisztikai stratégiák lokális szintre történő optimalizálásához.
A program célja:
Olyan lokális szinten turizmusban dolgozó, elsősorban Tourinformban dolgozó munkatársak képzése, akik a képzés eredményeként az elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteik birtokában, valamint megszerzett készségeik révén képesek komplex szemlélettel helyi turisztikai ügyekben szakmai álláspontot kialakítani, a turisztikai fejlesztéseket, marketing munkát szakmai tanácsadói szemmel támogatni, a mindennapos Tourinform munka reputációját a településükön emelni, ezáltal az iroda közösségszervezési és városmarketing feladatait hatékonyabban ellátni – ezzel biztosítva az országos és desztinációs szintű turisztikai stratégiák lokális szintre történő adaptációját.
A képzés során első kézből kerül interpretálásra a hazai turizmusirányítás aktuális desztinációs szemlélete a legfrissebb kutatásokkal, a rendelkezésre álló adatok és azok elemzésének gyakorlati szintű alkalmazásával. Minden téma lokális szintű kapcsolódásokon keresztül kerül feldolgozásra, legyen az termékstratégia, városmarketing, NTAK iránytű, lokális kínálat elemzése és fejlesztési potenciálok beazonosítása, keresletelemzés stb.
A 11+3 alkalmas felnőttképzés keretében folytatott tudásátadással a résztvevők naprakész, gyakorlati és azonnal hasznosítható tudással gazdagodnak. A képzés remek lehetőséget kínál a helyi turisztikai szolgáltatókkal való szakmai kapcsolat megújítására, a település vezetését támogató turisztikai tanácsadói munka kialakítására, frissítésére.
Kiket várunk a képzésre?
A képzés célcsoportja elsősorban a Tourinform hálózatban dolgozó munkatársak, vagy település szintű turizmusszervezésért felelős, jelenleg is turizmusban dolgozó érdeklődők.
Fő célcsoportunk:
- a Tourinformokban dolgozók, irodavezetők és munkatársak, akik bővíteni szeretnék szakmai tudásukat,
- a helyi vagy térségi TDM-ek, turisztikai egyesületek kollégái, akik megerősíteni szeretnék ismereteiket, hatékonyabbá tennék a turisztikai fejlesztési és értékesítési folyamatokat,
- önkormányzatok turisztikai referensei, előadói, önkormányzati intézmények elkötelezett turisztikai munkatársai, akik napi szinten foglalkoznak a település vendégfogadási feltételeinek javításával,
- felsőoktatásban tanuló végzős turizmus-vendéglátás-szálloda szakos hallgatók, akik a desztinációmenedzsment területen kívánnak elhelyezkedni.
A részvétel feltétele: turisztikai szakmai tapasztalat vagy felsőfokú turisztikai tanulmányok esetén min. 3 lezárt tanév megléte
Miért érdemes rá jelentkezni? Mert a képzés elvégzésével a résztvevők:
- naprakész, gyakorlati és azonnal hasznosítható tudással gazdagodnak, melyhez a Magyar Turizmus Akadémia tanúsítványát is megkapják,
- a Tourinform irodavezetői munkakörhöz szükséges végzettséggel egyenértékű tanúsítványt kapnak,
- a desztinációs szemlélet lokális alkalmazásával esélyt kapnak a helyi turizmus újragondolására,
- hatékonyan bevonhatóak a lokális turizmusszervezésbe, személyes, szakmai tanácsadóként működhetnek a helyi turisztikai ügyek, problémák kezelésébe,
- képesek lehetnek a szolgáltatói kapcsolatok aktivizálására,
- segíthetik a település újra-pozícionálását a turizmus piacán,
- önismereti, kommunikációs és vezetői tudásuk birtokában sikeresebb
- érdekérvényesítővé válhatnak
- szakmai kapcsolatokat építhetnek.
A képzés oktatói
A képzési program oktatói mind kiemelkedő elméleti tudással és sok éves munkatapasztalattal rendelkeznek a turizmusfejlesztés, a turizmuskutatás és adatelemzés, a marketing és értékesítés, a személyes kommunikációs és vezetői tréningek, a digitális kommunikáció területeteken.
Az oktatók:
- napi szinten foglalkoznak a hazai turizmusirányítás kérdéseivel
- elmélyült ismeretekkel rendelkeznek a turizmusszervezést megalapozó tárgykörökről;
- biztos képzési (felnőttképzési) módszertani ismeretekkel és képeségekkel rendelkeznek;
- tanulásra alkalmas légkört tudnak teremteni
- gyakorlati segítséget, tanácsot tudnak adni a lokális turisztikai ügyek vizsgálatában.
A képzés egyes alkalmai 2025. szeptember 24. és 2026. január 31. között havonta 2-3 napon kerülnek megrendezésre, általában szerdai, csütörtöki vagy pénteki napokon, személyes vagy online jelenlét formájában.
-
DESZTINÁCIÓ SZEMLÉLET - HALADÓ TURISZTIKAI ALAPISMERETEKKEL
-1. Az utazási döntést befolyásoló tényezők.
2. Az ágazati folyamatok feltérképezése, megértése, a világtrendek és azok hatásainak vizsgálata
3. Szálláshelyfejlesztési döntéshozatal adatok alapján -
DESZTINÁCIÓ SZEMLÉLET - HALADÓ TURISZTIKAI ALAPISMERETEKKEL - MAGYARORSZÁG TURISZTIKAI TÉRSÉGEI
-- Szálláshelyfejlesztés kérdései (folytatás)
- Magyarország turisztikai térségei: Turisztikai térségek turisztikai teljesítménye, nemzetközi értékesíthetősége, márkázása, turisztikai fejlesztés logikája, víziója. -
MAGYARORSZÁG TURISZTIKAI TÉRSÉGEI - ONLINE KÉPZÉSI NAP
-Turisztikai térségek turisztikai teljesítménye, nemzetközi értékesíthetősége, márkázása, turisztikai fejlesztési logikája, víziója. -
MAGYARORSZÁG TURISZTIKAI TÉRSÉGEI - ONLINE KÉPZÉSI NAP
-Turisztikai térségek turisztikai teljesítménye, nemzetközi értékesíthetősége, márkázása, turisztikai fejlesztési logikája, víziója. -
MÁRKÁZÁS
-Márka belföldön és külföldön. Térségi márkacsalád. Brandbook készítésének folyamata. Országos marketing kommunikáció.
Márkázási kérdések, elméletek, nemzetközi és hazai városmárkák. -
-
MÁRKÁZÁS - TURISZTIKAI TERMÉKEK
-Márkázás gyakorlati feladat.
Kulturális és vallási turisztikai termék témában érintett kutatási anyagok feldolgozása. -
EGÉSZSÉGTURIZMUS - ONLINE KÉPZÉSI NAP
-A képzésben az egészségturizmus bemutatása mellett az egészségturizmus, mint termék értékelése, a gyógyhelyek és fürdővárosok szerepének bemutatása, területi jellemzői kerülnek fő fókuszba. -
SZOLGÁLTATÁS ÉS MINŐSÉG - ONLINE KÉPZÉSI NAP
-Elméleti és gyakorlati betekintés a Magyarország Kincsei ernyővédjegy attrakcióminősítési folyamataiba és követelményeibe (strandok, fürdők, gyógyhelyek, várak, kastélyok kategóriákban), valamint a szálláshelyminősítés aktuális kihívásaiba.
-
DIGITÁLIS HATÉKONYSÁGNÖVELÉS
-A digitális jelenlét fontossága, trendek, értékelési szempontok, online látogatói útvonal és elakadási pontjai. Gyakorlati útmutató a kampánytervezéshez és lebonyolításhoz Google és social platformokon, AI-alapú eszközök a marketingtevékenységekben. -
A TOURINFORMOK SZEREPE A LOKÁLIS TURIZMUSSZERVEZÉSBEN - KUTATÁSMÓDSZERTAN
-A Tourinform munka éves ciklusai. Az érdekérvényesítés a szolgáltatók és a településvezetők körében. Adatbázis kezelés. GDPR kérdések. Kapcsolattartási platformok. Az eddig tanultak Tourinformra szabása.
Kutatásmódszertan: Kik, honnan és miért érkeznek hozzánk? -
PROFI KOMMUNIKÁCIÓ
-Viselkedéstípusra szabott kommunikáció turistával és munkatársakkal, Nehéz helyzetek kezelése, konfliktus és panaszkezelés a gyakorlatban. -
-
GYAKORLATI NAP - BÜKFÜRDŐ
-Az utolsó gyakorlati napra a január 26-i héten valamelyik hétköznap fog sor kerülni.
- Molnár AnitaAnita turizmus-fejlesztési és turizmus-marketing szakember. 2000 óta dolgozik az állami turisztikai marketing szervezetben. Éveken át vezette az MTÜ Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságát, majd az Észak-magyarországi Regionális Marketing igazgatóságát is. Kulcs szerepe volt a Tisza-tó turisztikai pozícionálásában, majd az új, térségi desztinációs rendszert megalapozó tervezési logika és módszertan kidolgozásában, a desztinációk kialakításában. Rendszeresen oktat, előadásokat tart, vizsgáztat a turisztikai felsőoktatásban. Jelenleg az MTÜ-ben a Tourinform hálózat koordinációjáért felelős irodát vezeti. A képzésben a turisztikai trendek és piaci ismeretek, a márka-stratégia és márka-kommunikáció témáinak oktatója.
- Kabály ZsoltZsolt közgazdász, szálloda- és vendéglátóipari szakközgazdász, turisztikai desztináció menedzser. Jelenleg az MTÜ cégcsoportban szenior szakértőként dolgozik, részt vett a térségi desztinációs rendszert megalapozó tervezési logika és módszertan kidolgozásában, a desztinációk lehatárolásában, valamint a Tourinform márka megújításában, a hálózat minőségbiztosítási rendszerének kialakításában. A turisztikai területen töltött több, mint húsz évben szakmai tapasztalatot, piaci ismereteket szállodaigazgatóként és turisztikai desztináció menedzserként is gyűjtött. A képzésben a Szálláshelyfejlesztések kérdései és módszertana a turisztikai térségekben, valamint a Digitális hatékonyság növelés témáinak oktatója.
- Papp-Váry ÁrpádÁrpád a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) habilitált egyetemi docense, a marketing mesterszak felelőse. A Soproni Egyetemen a Közgazdaságtudományi Doktori Iskolában a Marketing és Turizmus program vezetője, a kecskeméti Neumann János Egyetemen pedig a Gazdaságföldrajzi és Településmarketing Tudásközpont senior kutatója. Országmárkázással és városmárkázással mintegy húsz éve foglalkozik, két könyve és száz feletti cikke jelent meg a témában. Branding tanácsadóként több megyei jogú város marketingjét segítette, a Magyar Multi Program által minősített szakértő márka- és arculatépítés területén. Az Országos Városmarketing Díj társ-zsűrielnöke, a városmarketing gyémánt oklevelek átadója. Társadalmi munkában a Magyar Marketing Szövetség alelnöke, immár három cikluson át, 2013 óta folyamatosan. A képzés során a márkaépítéshez kapcsolódó területekről mesél majd, széleskörű elméleti ismereteire és gyakorlati tapasztalataira alapozva.
- Juhász SzabolcsSzabolcs 2016 óta a Magyar Turisztikai Ügynökség munkatársa, jelenlegi pozíciója turizmus szakmai igazgató. Szerepe volt a turizmus stratégia megalkotásában, részt vett a hazai és közösségi forrásból megvalósult turisztikai fejlesztések előkészítésében, továbbá a turisztikai térségek létrehozásában. Fő szakterülete az egészségturizmus. Az MTÜ-t megelőző időszakban 6 éven keresztül vezette az Aquaworld Resort Budapest fürdőegységét, ezzel párhuzamosan pedig a Magyar Fürdőszövetség főtitkári pozícióját is betöltötte. Szakmai pályafutását idegenvezetőként, utazási irodában munkatársként majd turisztikai projektek előkészítéséhez kapcsolódó tanácsadói tevékenység ellátásával kezdte. Elkötelezett a hazai fürdőkultúra hagyományainak fenntartása iránt és célja, hogy a hazai gyógyfürdők nemzetközi szinten is értelmezhető vonzerővé válhassanak.
- H. Horváth OrsolyaIdegenforgalmi és régiófejlesztő szakközgazdász, közel 20 éves tapasztalattal különböző turisztikai területeken. Munkái elsősorban desztinációs szemléletű turizmusfejlesztésre és a turisztikai szereplők – szálláshelyek, attrakciók, vendéglátóegységek, önkormányzatok és civilek – közötti együttműködés erősítésére és a minőség javítására irányultak. 2007 – 2020 között Hévíz város turizmusfejlesztését és kommunikációját koordinálta és vezette, miközben aktív szerepet vállalt a regionális és országos szakmai szervezetek munkájában is. Turisztikai és marketing tanácsadóként továbbra is közösségi célok elérésében segíti partnereit – civil szervezeteket, kisvállalkozókat, attrakciókat. A Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület csapatába 2022-ben csatlakozott, szálláshely auditorként és attrakcióminősítési szakértőként, melynek keretében részt vett a Magyarország Kincsei ernyővédjegyrendszer elindításában is.
- Somló AndrásPályafutását a kilencvenes évek elején kezdte a Hotel Aquincumban. Szállodai pályafutása alatt végigjárta a ranglétra minden lépcsőfokát. A 2000-es évek közepén váltott át az online turisztika világára. Részt vett egy nemzetközi online foglalási rendszer, a 30budapest.com piaci bevezetésében. Ezt követően 3 éven keresztül volt a ROMbrandt Multimedia (travelport.hu, hotels.hu, booking.hu) értékesítési és marketing igazgatója. 2011-ben közös vállalkozást hozott létre a PORT Data Kft.-vel, amelynek keretében hozzá tartozott a PORT.hu turisztikai üzletága. Közel 10 éve foglalkozik turisztikai tanácsadással, szállodák, éttermek, utazásszervezők és turisztikai régiók számára. Nyolc éve oktat a Kontakt Műhelynél és vendégelőadóként a Corvinus Egyetem turizmus és vendéglátó szakán. Jelenleg egy IT cégcsoport, a Stylers Education üzletág vezetőjeként dolgozik és emellett a Budapest Park innovációs menedzsere.
- Dr. Váradi ZsuzsannaZsuzsanna geográfusként és kutatóként a térbeli-földrajzi szemléletre, izgalmas turizmusszakmai kérdések megválaszolására helyezi a hangsúlyt, amelyhez nélkülözhetetlen a megfelelő kvalitatív és kvantitatív kutatásmódszertani háttér ismerete. 2017 óta az Magyar Turisztikai Ügynökségben dolgozik, kutatások és elemzések megvalósításában, innovatív módszerek kialakításában vesz részt. A képzés során abban segíti a résztvevőket, hogy miként tudnak saját kutatásokat megvalósítani, elemezni, ezáltal saját desztinációjukat és vendégkörüket jobban megismerni.
- Tóthné Márton GabriellaTréning és coaching módszerekkel oktat több, mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hisz. A turizmus a szakterülete és a szívügye. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végzett közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve.
A képzés EARLY BIRD kedvezményes ára 2025. június 15-ig történő jelentkezés esetén 145.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 290 000 Ft+ Áfa/fő helyett.
A képzés kedvezményes ára 2025. június 15. után történő jelentkezés esetén 170.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 290.000 Ft+ Áfa/fő helyett.
A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2025-ben, a turisztikai szakma minőségi megújulása érdekében.
A képzést minimum 10, maximum 14 fő jelentkezése esetén tudjuk elindítani.
Jelentkezési határidő: 2025. szeptember 5.
Figyelem! A jelentkezésnél kérjük mérlegelni: a 11 + 3 alkalmas képzés egymásra épülő modulokból épül fel: a személyes alkalmak havonta átlagosan kettő, egymást követő szerdai és csütörtöki napot vesznek igénybe, amely miatt budapesti szállás igénybevétele válhat szükségessé. Az esetleges szállásról a résztvevőknek maguknak kell gondoskodniuk, ennek költségét a részvételi díj nem tartalmazza. Az online órák szintén két egymást követő napon (szerda és csütörtök általában) kerülnek lebonyolításra.
A Felnőttképzési törvény értelmében a képzés végén tanúsítványt kapnak a résztvevők. A tanúsítvány kiállításának feltétele, hogy a résztvevők számára megengedett hiányzás mértéke ne haladja meg az elméleti napok esetén összesen a legfeljebb 25 órát (a szüneteket is beleszámítva).