Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A feliratkozó e-mail cím
Tudástár
Ismerje meg a változásmenedzsment fogalmát, és készüljön fel az újraindulásra! 
Bővítse ismereteit letölthető turisztikai szakkönyvek, szakmai tanulmányok és elemzések segítségével.


FIGYELEM! A Szakkönyvek menüpont alatt található kiadványokat a MERSZ digitális könyvtárában olvashatja el. Amennyiben még nem regisztrált, regisztráljon most, és böngésszen kedvére bármikor a turisztikai szakkönyvek legnagyobb tárházában ingyenesen! Regisztrált tagjainkat a szakkönyvek mellett található TOVÁBB gombra kattintást követően átirányítjuk a mersz.hu oldalra, ahol az OLVASÁS gombra kattintva a Lépjen be linken keresztül az Új Turizmus oldalához tartozó e-mail címének és jelszavának megadásával szakkönyveinkhez ingyenes hozzáférést biztosítunk.

Turisztikai és Vidékfejlesztési tanulmányok oldala

A Turisztikai és vidékfejlesztési tanulmányok című, negyedévente megjelenő folyóirat 2016 óta jelentet meg lektorált tanulmányokat, publikációkat. A folyóirat célja, hogy a turizmus és vidékfejlesztés témakörében naprakész, újszerű, tudományos vagy akár gyakorlatorientált kutatási eredményeket közöljön le, valamint ezeket széles körben terjessze a tudományos és a szakmai érdeklődők számára egyaránt. Tudatos törekvésük az, hogy a tudományos műhelyek képviselve legyenek, melyeket a határon túli magyarsághoz köthető tudományos központok és kutatók is kiegészítenek.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
60perc

Rekord a SZÉP kártyás költésekben júliusban

A Széchenyi Pihenő Kártya birtokosok rekord összeget költöttek júliusban a hazai elfogadóhelyeken és további 148 milliárd forint szabad egyenleg vár elköltésre. A NIBADA Analytics munkatársainak negyedik cikke részletes elemzést nyújt a SZÉP-kártya ösztönző intézkedések hatásáról és a kártyabirtokosok aktivitásáról. 2018-ban és 2019-ben az őszi átlagos havi SZÉP-kártya költés a csúcs nyári hónapok költésének mindössze 55-60 százalékán realizálódott. Érdemes tehát az őszi időszakban is vásárlásösztönző kampányt folytatni, a kétmillió potenciális ügyfél, valamint a 148 milliárd forint váráslóerő aktivizálására!
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc

100 millió munkahely a tét – a G20 helyreállítási terve

Példa nélküli válsághoz példátlan fellépés és együttműködés szükséges. A negatív hatások ellensúlyozása és az utazók bizalmának visszaállítása fokozott nemzetközi együttműködéssel érhető el. A köz- és magánszféra képviselői közösen kell, hogy dolgozzanak az iparág fellendüléséhez nélkülözhetetlen gazdasági és egészségügyi háttér megteremtésén, a munkahelyek megmentése érdekében. Szaúd-Arábia és a G20 elnökségének vezetésével elkészült az ágazat újraélesztését célzó tervezet.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
15perc

2021 az újrakezdés éve?

A turisztikai ágazatban egy éve zajló soha nem látott változás az utazói magatartást is nagyban érinti. A világjárvány által sújtott iparágban létfontosságú ezen tendenciák azonnali, pontos lekövetése a sikeres újrainduláshoz. A Tripadvisor elemzése betekintést nyújt a szabadidős utazók 2021-es utazási terveibe világszerte. A biztonsági és higiéniai szempontok továbbra is kiemelt fontosságúak maradnak az utazók számára, de a kormányok oltási hatékonysága is erősen befolyásolja azt, hogy mikor indulhatnak meg a belföldi és nemzetközi utazások.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
30perc

Gazdasági hatásjelentések a WTTC-től

A WTTC folyamatosan készít elemzéseket az utazás és turizmus gazdasági és foglalkoztatási hatásairól 185 ország/gazdaság és 25 földrajzi vagy gazdasági régió számára a világon. Ezek a jelentések az Oxford Economics- szal együtt létfontosságú segítséget nyújtanak az állami és magánszféra számára, hogy stratégiai és befektetési döntéseikkel támogathassák ágazatunkat. A világjárvány előtt az utazás és turizmus (beleértve annak közvetlen, közvetett és indukált hatásait) az egész világon létrehozott új munkahelyek 1/4-ét, az összes munkahely 10,6% -át és a globális GDP 10,4% -át adta. Ehhez képest a 2020-as évben a visszaesés 49,1% volt.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
60perc

Változásmenedzsment tananyag

A 2015-ben, a Szegedi Tudományegyetem által TÁMOP projekt keretén belül íródott "Menedzsment alapjai" című könyv körbejárja a változásmenedzsment alapjait, a változások irányait és menedzselését annak érdekében, hogy a változásokat sikerként és ne kudarcként éljük meg. Megtudhatjuk, hogy mik lehetnek a szervezeti változások kiváltó okai, melyek a változással szembeni ellenállás leggyakoribb egyéni okai és ezek hogyan kezelhetőek, valamint milyen tényezők határozzák meg a szervezet adaptációs képességét.
  • Változásmenedzsment
Olvasás ideje
60perc

Útmutató a turizmus helyreállításához

Részletes tanulmányt készített a Travelport, a nemzetközi turizmus egyik technológiai szolgáltatója az iparág helyreállításáról. A tanulmányban helyet kap részletesen a légiközlekedés, a vendéglátás és szállodák helyzete, az autóbérlés, desztinációk menedzselése és promótálása, valamint az utazási irodák státusza. Milyen nehézségekkel küzdenek az iparág előbbi szereplői, milyen lépéseket tehetnek külön-külön a regresszió megállításához. Kiemeli a legfontosabb pontokat, hogyan lehetne felgyorsítani a turizmus újbóli fellendülését, és mik azok a kulcsfontosságú elemek, melyek esszenciális részei ennek a rehabilitációnak.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
60perc

Nagyon változó az európai utazások iránti bizalom a világ fő küldőpiacain

Az Európai Utazási Bizottság és az Eurail BV kezdeményezésére elkészített legújabb hosszútávú utazási előrejelzés (Long-Haul Travel Barometer, LHTB) az mutatja, hogy Európa legfontosabb küldőpiacain az emberek utazási kedve kezd pozitív irányban változni a tengerentúli úti célokat illetően. A felmérés eredményei szerint a kínai, brazil és orosz válaszadók már nyitottak lennének egy távolabbi utazásra, míg a japán és amerikai megkérdezettek pesszimisták a külföldi utazásokkal kapcsolatban. Az elemzés többféle szempontból vizsgálja hová és mikor érkezhetnek az első turisták Európába.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
40perc

Európai turizmus 2020 – Trendek és kilátások a jövőre

A 2020. negyedik negyedévi összegzés már világos képet mutat az idegenforgalom tavalyi alakulásáról a világot sújtó egészségügyi válság idején. Az Európába érkező nemzetközi turisták száma 2020-ban 70% -kal csökkent és most 58% -os részesedéssel rendelkezik a világszerte érkező nemzetközi turisták körében, miközben az ázsiai-csendes-óceáni térség továbbra is zárva van a turizmus előtt. 2021 elején, a fertőzés harmadik hullámának megjelenésével ismét szigorították az utazási korlátozásokat Európában. Az oltóanyagok bevezetése növeli az optimizmust a 2021-es előrejelzésekkel kapcsolatban, ez a jobb tesztelési rendszerek kidolgozása mellett várhatóan ösztönözni fogja a fogyasztók bizalmát és felgyorsítja a mozgási korlátozások enyhítését. Ennek ellenére a nemzetközi utazási igények visszatérése fokozatosan, az év második felére várható és a 2019-es szintet előreláthatóan csak 2023-ra éri el teljesen.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
25perc

Jogértelmezés a turizmus újraindításához

A jogértelmezés a turizmus újraindításához c. összefoglaló dokumentum a koronavírus miatt 2020 őszén bevezetett, a turisztikai ágazatot érintő korlátozó intézkedések lépcsőzetes feloldásához kapcsolódó jogszabályi rendelkezéseket foglalja össze, valamint értelmezi azokat. Annak érdekében, hogy az újranyitás során a turisztikai szolgáltatók minél hatékonyabban felelhessenek meg a jogszabályoknak, a Magyar Turisztikai Ügynökség összefoglalta a vonatkozó rendelkezéseket és választ adott azokra a gyakran ismétlődő kérdésekre, amelyek mind a szálláshelyek, a vendéglátó üzletek, valamint az egyes szabadidős létesítmények nyitásra való felkészülése során felmerülnek.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
120perc

A reziliencia szerepe a humán-menedzsmentben

Az Országos Humánmenedzsment Egyesület az International HR Day, vagyis Nemzetközi HR nap alkalmából Fata László, az egyesület elnökségi tagja Cser Alexandrával, a Skilltogo reziliencia szakértőjével beszélgetett a rezilienca szerepéről a humán-menedzsmentben. A videóból megtudhatjuk, hogy mi is pontosan a reziliencia, hogyan gondolkodtunk róla a járvány előtt, és után, illetve, hogy mikre kell odafigyelni, ha reziliens vállalati kultúrát szeretnénk egy cégen belül kialakítani. A videóban szintén érdekes információkat hallhatunk arról, hogy miért fontos az érzelemmenedzsment és miért jelent lépéselőnyt, ha folyamatosan mozgásban vagyunk?
  • Változásmenedzsment
Olvasás ideje
25perc

Influencer marketing a turizmusban

A hírességekkel kötött partner megállapodások mindig is a cégek márkaépítő marketing stratégiájának egyik kedvenc eleme volt. Az utóbbi években azonban megfigyelhető az a tendencia, ami a hagyományos hírességek megbízása helyett egyre inkább az online „influencer”-eket, azaz véleményvezéreket részesíti előnyben. A Nibada munkatársainak mostani írása a legfrissebb trendek mellett betekintést ad egy új desztináció turizmust támogató Dolce&Gabbana kampányba, valamint gyakorlati tanácsot ad az influencer marketing megjelenés erősítéséhez.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc
KÉPEZZE MAGÁT E-TANANYAGAINKKAL
Innovációs készségfejlesztő videós tananyagok és letölthető előadásanyagok az üzleti reziliencia, az online marketing 
és értékesítés témakörökben.
Amennyiben a hozzáférhető turizmusról, ezen belül az orvosi-, szenior-, és akadálymentes turizmusról szeretné tudását bővíteni, úgy kérjük keresse fel a hozzaferheto.turizmusakademia.hu oldalt.